Actualment

Marató de Barcelona 2010 al sac! Ara, reduïm marxa ..., i tornem a l'aigua!.

dilluns, 31 d’agost del 2009

10km de Ripollet (31/10/2009)

Aquest diumenge vaig conèixer per fi la cursa de Ripollet i de ben segur que repetiré.

És una cursa especial i simbòlica, de tornada al curs "escolar" (o atlètic) després de les vacances i l'estiu i retrobada amb tots els amics i companys del running i la gran família correcat.

A més, és d'aquelles curses de toc i tracte popular i d'organització professional, enmarcada dins la Festa Major del poble (un encant). I només de saber que el Juan i l'Alèxia hi estan al darrere, ja n'és una garantia!

Per a mi suposava la retrobada "oficial" amb les curses, després de més d'un any i mig que embolicat amb altres històries, havia deixat el còrrer sota mínims, només amb mini parèntesis puntuals (SQV08, Sabadell08, Montornés09, SQV09).

Així que des del juny m'hi vaig posar una altra vegada, aprofitant l'empenta del cuquet del triatló, que encara continua empenyent. Ara, tot mirant el Triatló Olímpic de Banyoles de la setmana vinent, a més, aquesta cursa m'era adient per completar la setmana pic de volum i velocitat.

Vaig aprofitar per baixar de Sabadell amb BTT, seguint la llera del Ripoll, perquè les sensacions de la cursa fossin un xic més reals, i els de la organització, gràcies a en Juan, ja tenien a punt el guarda-roba per deixar-hi també la bici: genial!

A l'arribada, moments de retrobada i xerrada amb un i altre, posant-nos al dia tant de l'estiu com de més enrere i tot! I no podia faltar tampoc la foto de tots els correcats.


La cursa de 10km consta de dues voltes en un circuit urbà ple de tubogans ideals per practicar la força a principis de temporada i la velocitat qui estigui en mig d'algun repte. La meva idea era fer un petit test progressiu per estimar el ritme màxim que podria dur als 10k del triatló.

Comença la cursa i a pujar s'ha dit, tota la Rambla dels Pinetons, de manera que ja et posa a to de seguida. Vaig començar molt suau buscant un ritme còmode amb la idea de conèixer el circuit per apretar al a segona tanda.

Arribant de fer la primera volta m'atrapen el Juan Ramon i en Miguel (de Sbd), comentem la jugada i els explico que volia apretar un xic a partir d'ara, així que en Miguel s'ofereix per fer de llebre durant aquesta segona volta, i jo encantat. La primera volta va sortir amb 23'54".


Els primers trams em va agafant la mesura i donant indicacions per regular i no cremar tots els cartutxos només començar, i mica en mica anem enganxant un ritme ben alegre. Les pulsacions pugen però em sento molt còmode i motivat amb en Miguel (es nota que no és el primer cop que fa de llebre), que em porta per tot el circuit adelantant molts correrdors.

L'últim 1k5, on comença la pujada un altre cop, se'm fa difícil al començar, però afluixem un xic, agafo aire i allibero les cames, i amb els ànims del Miguel tornem a pujar el ritme, i continuem així a la Rambla, que sembla que no s'acaba mai. Poc a poc vaig pujant el ritme i les pulsacions, però amb la sensació de tenir-ho controlat i amb la confiança que dóna en Miguel. Carai, val la pena apretar i fer l'últim esforç per activar les fibres de velocitat que tan descuidades tenia.

Al final, m'espera en Miguel per estibar-me i arribar plegats després d'haver-me dut en safata durant tota la volta i de rebot, haver-me regalat una "lliçó" de com regular esforços gastant tots els cartutxos. Moltíssimes gràcies, Miguel!



El temps final és de 46'25", amb una segona volta de 22'31", força més ràpida que la primera: feina feta!

A l'arribada, un altre cop ST comentant la jugada amb tots plegats mentre ens hidratem, i poc després, quatre estiraments i a per la bici, que toca anar Ripoll amunt!

Per cert, no em vull oblidar de la claca i fotògrafs que no van parar d'animar i gravar aquests moments per a què els poguem revirure: gràcies!

Una gran matinal, doncs, a Ripollet, i el tret de sortida "oficial" a la temporada de curses 2009-10, plena de reptes, curses, trobades i moments especials que ens esperen a tots.

Salut!